مناطق توریستی کشور استرالیا

کشور استرالیا در قاره اقیانوسیه، کوچکترین قاره دنیا قرار دارد و به عنوان سرزمین اصلی این قاره محسوب می شود. پایتخت این کشور کانبراست و شهرهای مهم استرالیا عبارتند از: کانبرا، سیدنی، ملبورن، آدلاید، پرت، بریزبن و… اطراف کشور استرالیا را آب فرا گرفته از شمال با چندین خلیج و دریا همسایه است، از جنوب با اقیانوس منجمد جنوبی، از شرق با اقیانوس آرام و از غرب نیز با اقیانوس هند. بنابراین دارای مرز خاکی با کشوری نیست و از آنجایی که این قاره و کشور در نیمکره جنوبی زمین قرار گرفته  دارای آب و هوای متفاوت در هر منطقه می باشد. زبان رسمی کشور استرالیا، انگلیسی است و مذهب در این کشور مسحیت است هرچند دین در این کشور آزاد بوده و هرکس می تواند آئین دینی خود را با رعایت قوانین و احترام به سایر ادیان داشته باشد. این کشور از اقتصاد قوی برخوردار است و یکی از بزرگترین صادر کننده گوشت در دنیاست.این کشور زیبا همچنین توریست پذیر بوده و سالانه گردشگران و مهاجران بسیاری به این کشور سفر می کنند و از جاذبه ها و شهرهای زیبای استرالیا دیدن می نمایند.

 

کانبرا

شهر کانبرا با 350 هزار جمعیت با توافق بین شهر سیدنی و ملبورن، به عنوان پایتخت استرالیا انتخاب شد. کانبرا در 100 کیلومتری سیدنی و ملبورن قرار گرفته و دارای ساختمان های مهم از قبیل: مجلس، هیئت دولت، دادگاه عالی استرالیا و سازمان های دولتی است. شهر کانبرا به دلیل داشتن مناظر زیبا و جاذبه های گردشگری، میزبان بسیاری از توریست های خارجی است و مسجد کانبرا، موزه ملی استرالیا، فستیوال بالون سواری، بلک مانتین و … جاذبه های زیبای شهر کانبرا بشمار می رود.

 

مسجد کانبرا

مسجدی سفید رنگ با دیواره های طلایی و یک مناره بلند و زیبا در قرن بیستم در شهر کانبرا ساخته شد. مسجد کانبرا با گنجایش 300 نفردر کنار درختان کهنسال، یکی از جاذبه های دیدنی شهر کانبراست که مورد توجه گردشگران بسیاری قرار می گیرد.

 

موزه ملی استرالیا

موزه ملی استرالیا با معماری بسیار زیبا به شکل هلال در سال 2001 ساخته شد و دارای قسمت های مختلفی است که آثاری با بیش از 5000 سال قدمت را در خود جای داده است. در بخش ورزشی این موزه نیز آثاری از المپیک سیدنی که در سال 2000 برگزار شد به چشم می خورد که مورد علاقه گردشگران قرار گرفته است.

 

فستیوال بالون سواری

شهر کانبرا در ماه مارس شاهد برگزاری جشنواره بالون سواری بین المللی است و مدت زمان این فستیوال 9 روز است که 50 بالون تا 90 متر ارتفاع در آسمان های این شهر به پرواز در می آیند و گردشگرانی که در این ماه در استرالیا هستند می توانند به کانبرا سفر کنند و از این فستیوال دیدن نمایند.

 

بلک مانتین

بلک مانتین کوهی زیبا در منطقه ای حفاظت شده است که دارای حیات وحش و پوشش گیاهی متنوعی است که در شمال دریاچه برلی گریفین با ارتفاع 815 متر قرار دارد. این کوه جذاب در شهر کانبرا قرار گرفته و همه ساله شاهد گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست.

 

سیدنی

سیدنی بزرگترین شهر استرالیا و مرکز ایالت نیوساوت ولز است. این شهر زیبا، توریست پذیر و شلوغ دارای اماکن طبیعی، سواحل زیبا، موزه ها و مراکز تفریحی و گردشگری بسیاری است. شهر سیدنی در کنار سواحل اقیانوس آرام و در قسمت جنوب شرقی استرالیا قرار دارد. آب و هوای سیدنی در بیشتر مواقع معتدل و بیشترین میزان بارندگی نسبت به دیگر شهرهای استرالیا را داراست و با جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر و 700 محله، از پربازدیدترین شهرهای استرالیا بشمار می رود. از بهترین مناطق پربازدید شهر سیدنی می توان به:  پل بندرگاه سیدنی، سواحل سیدنی، بندرگاه دارلینگ سیدنی، برج سیدنی، گالری هنر نیوساوت ولز، باغ وحش تارونگا، تالار اپرای سیدنی و بسیاری مناطق زیبا در این شهر اشاره کرد.

 

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی به عنوان یکی ازنمادهای زیبا و پر طرفدار شهر سیدنی و کشور استرالیا محسوب می شود. این پل قوسی شکل فولادی در سال 1932 ساخته شد و با 49 متر عرض در حال حاضر از شاهکارهای معماری و بزرگترین پل قوسی دنیاست که به جز مسیر پیاده روی، دارای هشت خط ترافیک جاده ای و دو خط آهن است. این پل بیشتر به منظور اتصال مناطق شمالی با مرکز شهر روی بندرگاه ساخته شد که امروزه گردشگران بسیاری از آن بازدید و برای داشتن چشم اندازی زیبا از شهر سیدنی و بندرگاه به نوک این پل رفته وبه تماشای مناظر زیبا می پردازند. پل هوگان بازیگر معروف استرالیا قبل از شهرت، نقاش این پل بوده است.

 

سواحل سیدنی

ازآنجایی که اطراف کشور زیبای استرالیا را آب فرا گرفته، لذا این کشور می تواند سواحل متعددی داشته باشد. شهر سیدنی نیز دارای سواحلی بسیار زیاد و پر بازدیدی است که از مشهورترین سواحل سیدنی می توان به ساحل مانلی اشاره کرد. این ساحل برای فعالیت های ورزشی از جمله والیبال ساحلی، جت اسکی و موج سواری مناسب است و اولین مسابقه موج سواری دنیا نیز در همین ساحل برگزار شد. این ساحل دارای رستوران ها، مغازه ها و استخر اقیانوسی است و فاصله زمانی این ساحل تا شهر 30 دقیقه است. از دیگر سواحل زیبای شهر سیدنی، ساحل بوندای بیچ (Bondi Beach ) است ساحلی مملو از جمعیت و دارای آب های زلال و شفاف و مناسب برای شنا و موج سواری. این ساحل مشهور با چشم اندازی زیبا در فاصله 15 دقیقه ای با شهر سیدنی قرار گرفته است. ساحل کوگی، ساحل کرونولا، ساحل تاماراما، ساحل ماروبرا، ساحل پالم، میلک بیچ و… از دیگر ساحل های زیبای این شهر دوستداشتنی است که نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است.

 

بندرگاه دارلینگ سیدنی

از دیگر جاذبه های زیبا و جذاب سیدنی، می توان به بندردارلینگ اشاره کرد این بندر با مناظری چشم نواز بخصوص در شب حیرت گردشگران را بر می انگیزد. در این بندر تعداد زیادی مراکز خرید، رستوران، آکواریوم سی لایف سیدنی که دارای بزرگترین مجموعه موجودات دریایی استرالیاست، سالن بولینگ، موزه مادام توسو، باغ وحش وایلدلایف سیدنی، موزه ملی دریانوردی و هزاران مکان تفریحی با هر سنی وجود دارد که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

 

برج سیدنی

برج سیدنی که به چشم سیدنی نیز شهرت دارد، بلندترین ساختمان شهر سیدنی با ارتفاع 309 متر است که یکی دیگر از جاذبه های زیبای این شهر است. از سکوی بازدید این برج، شهر سیدنی دیدنی است. برج سیدنی در منطقه تجاری این شهر واقع شده که به عنوان برج مخابراتی و گردشگری شناخته می شود. برج سیدنی بلندترین برج در نیمکره جنوبی است و دارای 1504 پله است و سالانه بیش از1 میلیون بازدید کننده دارد.

 

گالری هنری نیوساوت ولز

این گالری از بهترین موزه های هنری استرالیاست و آثار هنرمندان اروپایی، آسیایی و هنر مدرن از سراسر دنیا در آن نگهداری می شود. همچنین بزرگترین مجموعه هنر بومی نیز در این موزه قرار گرفته است. این بنا در سال 1885 میلادی ساخته شده و گردشگران بسیاری از این گالری در شهر سیدنی دیدن می نمایند.

 

باغ وحش تارونگا

تارونگا به معنی منظره زیباست و این باغ وحش نیز مانند اسمش علاوه بر بازدید از حیوانات، دارای مناظر زیبایی از طبیعت اطرافش و شهر سیدنی نیز است. این باغ وحش در سیدنی بسیار پرطرفدار است و حدود 350 گونه حیوانات مختلف در این باغ وحش البته به صورت آزادانه نگهداری می شوند. فضای این باغ وحش هر سال به مناسبت فستیوال نور و موسیقی سیدنی، با شکل هایی از حیوانات آذین می شود و منظره زیبایی را بوجود می آورند. این باغ وحش دارای رستوران و کافه هایی است که گردشگران برای صرف غذا و استراحت می توانند از آن ها استفاده نمایند. این باغ وحش بسیارزیبا گردشگران بسیاری را به سوی جذب می نماید.

 

تالار اپرای سیدنی

تالار اپرای سیدنی به عنوان نماد استرالیا، یکی از ساختمان های بینظیر و بسیار باشکوه در شهر سیدنی است. این تالار توسط ملکه الیزابت در نزدیکی پل بندرگاه افتتاح شد. و سالانه گردشگران بسیاری از این خانه اپرا و برگزاری هنرهای نمایشی مانند: اجرای قطعات موسیقی، نمایش باله، نمایش های موزیکال، ارکستر سمفونیک، اپرا و دیگر مسابقات و نمایش های هنری دیدن می کنند. فستیوال سیدنی که در ماه ژوئن برگزار می شود، تالار اپرا را در نور و رنگ غرق می کند و صحنه زیبا و بیاد ماندنی را برای همگان ایجاد می کند. این تالار دارای پنج سالن تمرین نمایش، پنج سالن تئاتر، دو سالن اصلی و چهار رستوران و فروشگاه است که از استانداردهای جهانی برخوردار است و سالانه تقریبا 1600 نمایش در سطح جهانی در این تالار برگزار می شود.

 

ملبورن

ملبورن با جمعیتی حدود 4 میلیون نفر دومین شهر پرجمعیت استرالیا و مرکز ایالت ویکتوریاست. ملبورن یکی از مهم ترین شهرهای دنیاست و به عنوان پایتخت قهوه جهان نیز شناخته می شود. همچنین از هنر خیابانی ملبورن نیز نباید غافل شد زیرا در این شهر هنرمندانی وجود دارند که با اجازه شهردار می توانند دیوارهای شهر را به زیبایی نقاشی کرده و به جذابیت این شهر کمک نمایند. این شهر مدرن با تفاوت های فرهنگی دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است که گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند. بزرگترین و قدیمی ترین گالری هنری استرالیا، بلندترین برج مسکونی جهان، بزرگترین کازینو و بزرگترین مرکز خریداسترالیا و…در این شهر قرار گرفته است.

 

باغ گیاه شناسی سلطنتی

در شهر ملبورن یکی از زیباترین جاذبه هایی که نظر گردشگران را به خودش جلب می کند، باغ گیاه شناسی سلطنتی است که دارای گونه های زیبایی از گیاهان و گلهای نادر است که سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر بازدید کننده دارد.

 

جاده اقیانوسی استرالیا

جاده بزرگ اقیانوسی یا جاده گریت اوشن از شهر زیبای ملبورن شروع شده و تا شهر آلنزفورد ادامه دارد. این جاده زیبا توسط سربازانی در سال های 1919 تا 1932 ساخته شد و به عنوان یادبود جنگی دنیا و یکی از نمادهای استرالیا شناخته می شود.زیبایی منحصر بفرد این جاده در کنار اقیانوس آرام، حیرت گردشگران را برای دیدن این جاذبه زیبا برانگیخته است.

 

ورزشگاه کریکت ملبورن

بزرگترین استادیوم استرالیا در سال 1853 به نام زمین کریکت ملبورن ساخته شد و از آنجا که ساکنان ملبورن اهل ورزش هستند، در این استادیوم علاوه بر ورزش کریکت، راگبی، فوتبال و سایر ورزش های دیگر نیز انجام می دهند. این ورزشگاه دهمین ورزشگاه بزرگ جهان است و دارای موزه ملی و نمایشگاه در رابطه با ورزش های مورد علاقه استرالیایی هاست و حدود 100 هزار نفر گنجایش دارد.

 

گالری ملی ویکتوریا

گالری ملی ویکتوریا در شهر ملبورن، آثار برجسته ای از گذشته تا حال را از هنرمندان مشهور بین المللی و بومی به نمایش می گذارد. این گالری از قدیمی ترین گالری هنری استرالیاست که در سال 1861 افتتاح گردیده است. در این گالری حدود 70 هزار اثر هنری وجود دارد که در بین این آثار، نقاشی های بسیار زیبای کلود مونه، آنتونی ون دایک و رنه مارگریت نیز نظر گردشگران را جلب می نماید.

 

بریزبن

شهر بریزبن مرکز ایالت کوئینزلند و سومین شهر بزرگ استرالیاست و در نزدیکی شهر گلد کوئست ششمین شهر پرجمعیت استرالیا قرار دارد. بریزبن شهر تفریحی و زیباست و علاوه بر گردشگران خارجی، اکثر استرالیایی ها نیز برای گردش این شهر را انتخاب می کنند. این شهر در سواحل شرقی استرالیا واقع شده است و ماه های نوامبر تا مارس بهترین زمان آب و هوایی برای گردشگران این شهر محسوب می شود. شهر بریزبن دارای روستاهای زیبا و فراوانی است و در استرالیا به بهترین شهر از نظر روستایی شناخته می شود. در ادامه با جاذبه های تفریحی و زیبای بریزبن آشنا می شویم.

 

کوه Coot_tha look out

یکی از مناطق پرطرفدار در بین گردشگران بازدید از کوه Coot tha look out است. این کوه با چشم اندازی شگفت انگیز از شهر بریزبن و طبیعتی زیبا در اطراف، در لیست بهترین جاذبه های شهر بریزبن قرار گرفته و در اطراف این کوه رستوران ها و فروشگاه هایی قرار دارند که گردشگران می توانند بعد از گشت و گذار در طبیعت، در آنجا استراحت نمایند.

 

پناهگاه کوالای لون پاین

پناهگاه لون پاین در شهر بریزبن واقع شده است و گردشگرانی که به حیوانات علاقه دارند در سفرشان می توانند از این پناهگاه نیز دیدن بفرمایند. این پناهگاه بزرگترین منطقه حفاظت شده کوالا در سراسر دنیاست و حیوانات بومی استرالیایی نظیر کانگوروها، کوالاها، وامبت ها و دیگر حیوانات در آن نگهداری می شود.

 

پارک لند

گردشگران برای بازدید از پارک لند می توانند با یک کشتی تفریحی City Cat به این منطقه رفته و از باغ های زیبا، رستوران ها، فروشگاه ها و مراکز فرهنگی بسیاری که در این پارک وجود دارد دیدن نمایند. این پارک همچنین دارای هنر مدرن، موزه کوئینزلند، ساحل مصنوعی و بسیاری جاذبه های دیگر است که بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب می نماید.

 

دیواره بزرگ مرجانی

دیواره بزرگ مرجانی در بریزبن استرالیاست که دارای 2500 صخره و 900 جزیره است و می توان گفت که یکی از بزرگترین و عجیب ترین صخره های مرجانی دنیاست و طول آن به 2300 کیلومتر می رسدو دارای بسیاری موجودات کوچک و بزرگ دریایی است. عمر این دیواره به 6 یا 8 هزار سال پیش برمی گردد و این دیواره از فضا نیز رویت می شود.

 

پرت

بزرگترین شهر و مرکز ایالت استرالیای غربی است که در کنار اقیانوس هند قرار گرفته است. شهر پرت عنوان پر آفتاب ترین شهر استرالیا را به خود اختصاص داده و طول روز در بعضی از ماه های سال به 14 ساعت نیز می رسد. این شهر دور افتاده ترین شهر بزرگ جهان است و فاصله اش تا نزدیکترین شهر یعنی آدلاید با هواپیما 3 ساعت است. شهر پرت در سال 2015 هشتمین شهر برتر دنیا برای سکونت شناخته شد و این شهر توریستی علاوه بر جاذبه های گردشگری، دارای بهترین غذاها، بهترین سواحل و مردمانی خونگرم است. پرت از نظر آب و هوایی بهترین شهر استرالیاست.

 

برج ناقوس

برج ناقوس شهر پرت یکی از مکان های جذاب برای گردشگران است که در نزدیکی رودخانه سوان واقع شده است. این برج دارای 12 ناقوس است که مربوط به قرن 14 می باشد و به عنوان نماد شهر پرت دارای معماری منحصر بفردیست که چشم انداز بسیار زیبایی از خود را به گردشگران هدیه می نماید.

 

کلیسای جامع ماری مقدس

این کلیسا با معماری زیبا و باشکوهش چشم گردشگران را به خود خیره می کند. کلیسای ماری مقدس در سال 1868 در شهر پرت ساخته شد و با ساختاری کلاسیک، از جذابیت خاصی برخوردار است.

 

موزه پرمنیت

در این موزه در شهر پرت، چگونگی ذوب و ساخت سکه طلا برای گردشگران به نمایش گذاشته می شود. این موزه همچنین دارای سکه های قدیمی و طلاست که در این موزه مراحل کشف تا احداث معادن این سکه ها توضیح و در معرض دید گردشگران قرار می دهند.

 

شهر آدلاید

آدلاید شهری ساحلی و مرکز ایالت استرالیای جنوبی است که در سال 1836 ساخته و به نام همسر آلمانی پادشاه ویلیام چهارم ( ملکه آدلاید) این شهر آدلاید نام گرفت. آدلاید پرجمعیت ترین شهر استرالیای جنوبی است و به دلیل آب و هوای مطلوب و جاذبه های زیبایش همه ساله شاهد گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست. این شهر به جهت آزادی مذهبی که دارند به شهر کلیساها نیز شهرت دارد. همچنین این شهر بهترین غذا ها و نوشیدنی استرالیا را داراست.

 

بازار مرکزی آدلاید

این بازار از محبوب ترین و قدیمی ترین بازار های سرپوشیده دنیاست و در سال 1870 ساخته شد. بازار مرکزی آدلاید دارای محصولات متنوعی مانند گل، میوه و سبزیجات، پوشاک و محصولات غذایی تازه است همچنین دارای کافه و رستوران هایی است که از گردشگران پذیرایی کرده و روز خاطره انگیزی را برایشان رقم می زنند. این بازار زیبا گردشگران شهر آدلاید را به سوی فرا می خواند.

 

مرکز فستیوال آدلاید

این مرکز با گنجایش 2000 تماشاچی یکی از بزرگترین مراکز هنری چندگانه شهر آدلاید است که در کنار دریاچه تورنس واقع شده است و علاوه بر برگزاری فستیوال هنر، موزه آمفی تئاتر، محل برگزاری تئاتر اصلی و تئاترهای متعدد دیگری است که در این مرکز فعالیت می کنند که از جاذبه های مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

 

موزه هنرهای استرالیای جنوبی

در این ساختمان با شکوه با معماری ویکتوریایی بهترین آثار هنری استرالیایی قرار دارد که شامل: عکاسی، پارچه، مجسمه، فلزکاری، نقاشی، سرامیک، جواهرات و… است و در قسمت آسیایی این موزه، نمایشگاهی با آثار اسلامی به چشم می خورد. این ساختمان که در سال 1881 ساخته شده است از جاذبه های زیبای شهر آدلاید است.

 

هوبارت

شهر هوبارت پایتخت زیبای ایالت تاسمانی در استرالیاست که پس از سیدنی، قدیمی ترین شهر استرالیا نیز محسوب می شود. هوبارت در ایالتی واقع شده که دارای طبیعتی زیبا و مملو از مکان های بکر و پارک های ملی بسیار است. در شهر هوبارت علاوه بر محصولات ارگانیک و معروفش، فستیوال های بسیاری وجود دارد که گردشگران خوش ذوق را برای دیدن این جشن ها و مراسمات به سوی این شهر روانه می کند.

 

بندر آرتور

این بندر در 60 کیلومتری شهر هوبارت قرار دارد. بندر آتور در گذشته زندان و تبعید گاه زندانیان شرور بوده و امروزه به عنوان میراث ملی کشور استرالیا شناخته می شود. این بندر زیبا با کلیسای گوتیک، بیمارستان، سربازخانه و برج محافظت به عنوان جاذبه گردشگری شهر هوبارت بشمار می رود.

 

پارک ملی فریسنت

این پارک در شرق ایالت تاسمانی است و به خاطر بکر بودن حیات وحش و خلیج واینگلس مشهور است. این خلیج دارای آب های سفید و زلال و کوه های صورتی، مناظر زیبایی را بوجود آورده که بسیار پرطرفدار است.

 

پارک ملی ناران تاپو

از آنجایی که ایالت تاسمانی دارای خاک حاصلخیز است، از این رو پارک ها و باغستان های زیادی در این ایالت چشم نوازی می کنند. پارک ملی ناران تاپو نیز پر از علفزارها و درختان اکالیپتوس و مرداب هاست و همچنین دارای گونه ای از پرندگان کمیاب است که جذابیت این پارک ملی را دو چندان کرده و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می نماید

 

پارک ملی اولورا استرالیای مرکزی

از دیگر مکان های محبوب و گردشگری در کشور استرالیا، بازدید از پارک ملی اولورا کاتا جویا است که صخره آیرس راک نیز در این منطقه واقع شده است. این صخره سنگی و ماسه ای 348 متر ارتفاع دارد و بومیان استرالیایی آن را مقدس می دانند. این صخره پر بازدید، در شبانه روز تغییر رنگ می دهد و همین امر موجب جذابیت این منطقه در استرالیای مرکزی شده است. این تپه غروب ها به گنبدی سرخ رنگ و درخشان تبدیل می شود و چشم گردشگران را به خود خیره می کند. این شگفتی طبیعی در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست